25.1.2010

Pip perustreeniä

Alla Pip:n ensimmäinen video nähtäville.
Koira ollut meillä nyt noin kuukauden, tosin treeniä ei ole paljon kertynyt, kun on tuota pakkasta pidellyt. Tänään oli mukava treenata, kun pakkasta oli vain 7 astetta.
Tuolla videolla näkyy oikeastaan melko hyvin, minkälaista treeniä nuoren koiran kanssa teen. Pikkuhiljaa sitten ruvetaan lisäämään vaatimusta ja tarkkuutta. Ensin tietenkin pitää saada kaikki liikkeet teknisesti puhtaiksi.
Pip menee nyt melko vapautuneesti ja rennolla otteella. Se on hyvä juttu. Maahanmeno ei vielä ole kovin hyvä, mutta kun ottaa huomioon, että kuukausi sitten se ei mennyt maahan juuri ollenkaan, niin edistystä on tapahtunut. Jotenkin silti tuntuu, että kunnon maahanmeno ja sitäkautta kunnon stoppi tulee teettämään eniten töitä.

Edit:

Tässä linkki, jos yllä oleva ei jostain syystä toimi

6 kommenttia:

  1. Muuten hyvä, mutta video ei toimi!

    VastaaPoista
  2. ^Mä ainakin sain katsottua..

    Hienolta (ja kadehdittavan helpolta) näyttää :))

    VastaaPoista
  3. Näkyykö Päivillä vieläkään?
    Mulla myös näkyy hyvin(selain: Explorer 7).
    Mitä selainta sä käytät?

    Nyt tuo Pip:n paimennus näyttää jo ihan hyvältä, mutta alussa siinä oli hiukan tekemistä, että sai sen tuon näköiseksi. Jännä nähdä jatkossa, kuinka lähtee etenemään. :)

    -Pete

    VastaaPoista
  4. No niin - viimeinkin sain aikaiseksi katsoa tän (ainakin tänään toimi Firefoxilla - mutta vain tuon linkin kautta)
    Hineolta - ja helpolta, kyllä näyttää, olen kade :)

    -Sanna

    ps.... Hipardi ei näemmä vieläkään halua katsella paimennusvideoita ;) Heti kun sun ääni kuului videolta, niin Hipardille tuli sellanen ilme että "o-ou... mitäs mä täällä teen, ei täällä oo lampaita ja apua-apua mitä mä ny teen" Ja sit se poistui vähin äänin paikalta selvästi hämmentyneen oloisena että mikä juttu tää on kun käsketään paimentamaan vaik ollaan sisällä ;) Voi ressua :)

    VastaaPoista
  5. Jos itse katselen omia videoitani, niin pitää laittaa koirat koirahuoneeseen, kun muuten Woomi juoksee ikkunasta ikkunaan, että kuka vietävä paimentaa ja mä olen sisällä. Spot myös katselee mua ihmeissään, että käskyissä ei ole tolkkua, kun eihän täällä olkkarissa lampaita ole. :)

    -Pete

    VastaaPoista
  6. Jep, Hipillä varmaan kokolailla samaa kuin Spotilla, ehkä sillä erolla vaan että Hip ei ehkä mieti tyyliin "eihän tässä nyt mitään tolkkua ole" vaan ehkenpä ennemminkin se pohtii jotakuinkin "voi apua! mitäs jos ne lampaat ONKIN olkkarissa, kun pakkohan niitten on olla kun kerta sanotaan - ja mä en nyt vaan huomaa niitä?" :) Hip ressu taitaa loppujen lopuksi olla melko huumorintajuton eläin, se ei tunnu ymmärtävän sit alkuunkaan tuollaista "jekuttamista".

    VastaaPoista